Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Att hantera hållbarhetens mångfald i undervisningen

Workshop

"/>

Workshop om lärande för hållbar utveckling. Workshopen leds av Martin Persson och Frances Sprei, Fysisk resursteori, Institutionen för Rymd, geo- och miljövetenskap på Chalmers, som är aktuella med boken "Hållbar utveckling - nyanser och tolkningar".

Workshopen riktar sig främst till undervisande personal på Chalmers och Göteborgs universitet, men även andra lärare kan ha intresse av att delta.

I takt med att hållbar utveckling ska integreras i allt fler utbildningar och kurser så ställs man som lärare inför nya utmaningar: hur engagerar man studenter som kanske har lite eget intresse i frågan och hur hanterar man de normativa aspekterna av hållbar utveckling? I denna workshop kommer vi dela med oss av de erfarenheter vi har från att undervisa på en rad obligatoriska hållbarhetskurser på Chalmers, från kandidat- till doktorandnivå.

Deltagarna kommer få prova på konkreta övningar som författarna använder i undervisningen och vi kommer att utbyta erfarenheter kring hur man kan engagera fler studenter i hållbarhetsfrågor.

Workshopen kommer utgå från en ny lärobok i ämnet: Hållbar utveckling ¿ nyanser & tolkningar, av Fredrik Hedenus, Martin Persson & Frances Sprei.¿

Läs mer om boken

Efter workshopen blir det bokrelease-fest. Plats och tid meddelas senare.

Obligatorisk anmälan. Anmäl dig här

Fika serveras under workshopen.

Föreläsare: Frances Sprei Martin Persson

Datum: 2018-04-24

Tid: 13:30 - 16:00

Kategorier: Hållbar utveckling

Arrangör: Institutionen för Rymd, geo- och miljövetenskap, Chalmers i samarbete med Göteborgs centrum för hållbar utveckling

Plats: Chalmers, Chalmersplatsen 1
Catella, Chalmers kårhus

Kontaktperson: Frances Sprei

Sidansvarig: GMV|Sidan uppdaterades: 2011-09-01
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?